Hae tästä blogista

keskiviikkona, joulukuuta 07, 2011


Jorma Höykinpuro on vaasalainean sukututkimuksen hatrrastaja.

Jorma on perustutkija

”Olen innokas sukututkimuksen harrastaja Vaasasta". 

"Toimin Keisarin sukuseuran tutkimusjohtajana ja sukukirjojen päätoimittajana. Olen tutkinut Järviseudun seitsemän kunnan (Alajärvi, Evijärvi, Kortesjärvi, Lappajärvi, Lehtimäki,Vimpeli ja Soini) kaikkia sukuja 1500-1700-luvuilta. Lähteinä olen käyttänyt kirkonkirjojen lisäksi voudintilejä, läänintilejä ja tuomiokuntien arkistoja” kertoo Höykinpuro kotisivullaan.

Sukututkimuksen lisäksi Höykinpuro on kehittänyt työvoiman tarvetutkimusta.

”Työssäni olen Pohjanmaan TE-keskuksen tutkija. Olen johtanut ja kehittänyt  työvoiman ja koulutuksen tarvetutkimusta (nk. Vaasan malli), työelämän muutosten ennakointimallia, joka on leviämässä laajempaan käyttöön Suomessa. Minulla on kuusi lasta ja kaksi lastenlasta, joten suku jatkuu kohtuullisesti. ”

Jorma Höykinpuron kotisivulle
http://koti.japo.fi/~jkhpuro/

Ei kommentteja: